Uw winkelmand
Antwoord op veelvoorkomende vragen

Veelgestelde vragen

De levertijd van jouw product kan variëren en hangt af van waar het product zich op dat moment bevindt (ons magazijn of dat van de leverancier). Bevindt jouw product zich in ons magazijn, dan kan je het product bij jouw thuis verwachten binnen de 1 tot 4 werkdagen (voor bestellingen binnen België, buitenlandse zendingen kunnen iets langer in beslag nemen). Verkies je om het product zelf op te halen in het salon, dan kan dat diezelfde dag nog, uiteraard afhankelijk van onze openingsuren. Bevindt je product zich in het magazijn van de leverancier, dan zal de bestelling zo een 3 tot 7 werkdagen onderweg zijn. Bij sommige producten worden wij niet automatisch op de hoogte gesteld van de voorraadstatus. In dit geval neem je best contact op met ons: wij kunnen de levertijd van jouw specifiek product snel opvragen. De kans is groot dat de levertijd niet afwijkt van deze van andere producten.

De aangegeven levertijden op de site gelden in alle gevallen als indicatie, de actuele levertijden kunnen hiervan afwijken door externe of onvoorziene factoren. Bovendien dient men rekening te houden met de openingsuren en -dagen van het salon: het order kan immers niet worden verwerkt wanneer het salon gesloten is en de medewerkers niet aanwezig zijn.

Ons contacteren in verband met levertijden kan via mail, onze speciale daartoe ontwikkelde form op de website of via 0487 69 69 69 tijdens de openingstijden van het salon.

Bezorging aan huis

Het tijdstip waarop jouw bestelling aan je deur wordt aangeboden is afhankelijk van de vervoerders (respectievelijk B-Post of DHL). Wanneer je niet thuis bent wanneer het pakket wordt aangeboden zullen zij een bericht achterlaten met instructies hoe je jouw pakket alsnog kan laten leveren.

Bij levering dien je ook te tekenen voor ontvangst. Je bent zelf verantwoordelijk als je derden laat tekenen voor ontvangst. Vertoont de verpakking beschadigingen dien je bij de tekening voor ontvangst gewag te maken van die schade. Deze melding is noodzakelijk indien deze levering in retour moet genomen worden.

Retourneren

Je hebt als consument betreffend aankopen via Internet recht op een ‘afkoelingsperiode’ van 14 werkdagen na aflevering van het product. In deze periode mag het product slechts in die mate uitgepakt of gebruikt zijn voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Indien je van het herroepingsrecht gebruik maakt, dien je het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren. Na ontvangst krijg je binnen de 14 dagen het volledig order bedrag terug. Enkel de kosten voor retour zijn voor jouw eigen rekening. De ‘afkoelingsperiode’ is niet van toepassing op artikelen aangekocht in het salon. Er kan dan ook geen aanspraak worden gemaakt op een refund op artikelen die werden aangekocht in het salon. In tegenstelling tot een online aankoop heb je het product immers fysiek kunnen aanschouwen en testen. Voldoet het product echter toch niet aan de verwachtingen, kan er, na overeenkomst, gekeken worden naar een inruil voor een ander product of een waardebon (geldig in het salon en de webshop). Dit kan enkel na duidelijke afspraak en overeenkomst; het artikel dient zich ook in dezelfde staat te bevinden als deze zich bevond ten tijde van de aankoop.

Hair2Beauty accepteert uitsluitend retourzendingen van artikelen indien:

  • Het product geheel compleet, indien mogelijk de originele verpakking en in originele staat is.
  • Het product ongebruikt is.
  • Het product schoon is.
  • De bijbehorende materialen, voor zover van toepassing, volledig aanwezig zijn, en zich indien mogelijk bevinden in de originele verpakking.  
  • Het product online is aangekocht via de webshop
 

Uitgesloten van ruiling of restitutie zijn:

  • Producten waarvan de verzegeling verbroken is.
  • Producten die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden of waarvan het plastic zegel is verbroken of verwijderd.
  • Artikelen die door gebruik, beschadigd of incompleet, verbuikt zijn.

Hair2Beauty behoudt het recht om geretourneerde producten die niet voldoen aan de vermelde voorwaarden te weigeren. In dit geval blijft het product jouw eigendom of crediteren wij slechts een gedeelte van het factuurbedrag.

Retourzending aanvragen

Gelieve voor retouren contact op te nemen via het contact formulier met onderwerk Retour en order nummer.

De kosten voor het naar ons verzenden van retouren zijn op kosten van de koper, tenzij er sprake is van een beschadigde levering (zie ‘schade door transport’) of een verkeerde levering. In deze gevallen voorzien wij een etiket voor een retourzending.

In alle gevallen is de koper verantwoordelijk voor de manier waarop de retourzending wordt verzonden. Gebruik bij voorkeur de originele verpakking (voor zover mogelijk) en plak de labels niet rechtstreeks op de productverpakking. Zorg er zeker voor dat zowel binnen- als buitenkant van de zending goed beschermd is (gebruik folie of ander verpakkingsmateriaal). Het is bij de afhandeling van je eventuele garantieclaim/omruiling/retour essentieel dat wij het artikel in dezelfde staat ontvangen als wij het hebben verstuurd. Schade veroorzaakt door het slechte verpakken van een retourzending zal worden verhaald bij de koper.

Je leveringsadres kan je veranderen in jou account. Klik op mijn account rechts bovenaan en log in om uw leveringsadres te veranderen

Na het afrekenen verkrijg je van ons per email een tracking nummer. Met deze tracking code kan je de status van jouw bestelling opvragen. Mocht je na 1 werkdag nog geen tracking nummer hebben ontvangen gelieve dan contact op te nemen via het contact formulier.

Onze klanten dienst is het best bereikbaar via het contact formulier. Je kan met ons ook telefonisch contact op nemen via 0487 69 69 69 dit tijdens de openingsuren van het salon. Uiteraard ben je ook welkom in het salon.

Wij verzenden standard enkel binnen Belgie en Nederland. 

Schade door Transport

In het geval je een beschadigd artikel ontvangt na een online aankoop, dien je dit onmiddellijk na ontvangst te melden. Je kan dit melden via mail webshop at hairtobeauty.be . Je voorziet daarbij zo duidelijk mogelijke foto’s van hoe je het artikel hebt ontvangen (foto van schade, foto van artikel in geheel, foto van binnen- en buitenkant verpakking). Meld ons dit zo snel mogelijk, dan voorzien wij voor jou ook een retourlabel. Je kan de zending ook weigeren als deze aan de deur wordt aangeboden, dan komt deze automatisch terug naar ons. We kunnen enkel tussenkomen bij transportschade als dit op de correcte manier wordt gemeld via email en dit binnen de 5 werkdagen.

 

Heb je verder nog vragen?

Neem contact met ons op

    Heb je een vraag ?
    Onze nieuwsbrief

     

    Blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes, events en aanbiedingen.

    Schrijf je in voor de nieuwsbrief en mis niks!